søndag den 28. juli 2013

Food Combining - Hvordan "kombinerer" jeg min mad bedst?


Jeg syntes i starten at det var lidt uoverskueligt det der med food combining og slet ikke sikker på om det var noget jeg behøvede at forholde mig til. Men jeg ku ret hurtigt mærke, at der var bestemte kombinationer af fødevarer som min mave reagerede negativt på. Så jeg Googlede 'food combining' og valgte at se billedresultaterne. Der er en hel masse skemaer som er forskellige i layout, men ret ens i indhold. Jeg har printet det her ud, som nu hænger på mit køleskab og jeg konsulterer det en gang i mellem hvis jeg er i tvivl:



Jeg synes hurtigt man lærer de overordnede regler.

Derudover vil jeg sige, og det er bare min personlige holdning, at jeg synes at medmindre man går 100% raw eller 80/10/10 fra den ene dag til den anden. så synes jeg IKKE at det er noget man skal fokusere på fra starten når man omlægger sin kost. Der er andre ting der er vigtigere, som at lære at finde ordentlig moden frugt, at købe ind så man hele tiden har det hjemme man skal spise, AT SPISE NOK KALORIER, etc. Men når man har styr på de ting og vil videre i processen, så synes jeg at Food Combining er godt at kigge nærmere på :)

Der er mange derude, find den som du nemmest kan aflæse (nogle mennesker er mest til tekst og andre er til farvekoder, billeder etc) og find en i en ordentlig opløsning så du kan printe den i en læsbar kvalitet.
Et par andre eksempler:











Skrevet af Nina Kristine Olofsson
28/11 2011


Ingen kommentarer:

Send en kommentar